ایده های تبلیغات رایگان در اینترنت

این مطلب در مورد ایده‌های مختلف تبلیغاتی است که در اینترنت می‌توانید برای افزایش دیده شدن در فضای دیجیتال انجام دهید

ایده های تبلیغات رایگان در اینترنت

این مطلب در مورد ایده‌های مختلف تبلیغاتی است که در اینترنت می‌توانید برای افزایش دیده شدن در فضای دیجیتال انجام دهید

۱. تبلیغات رایگان در گوگل انجام دهید
اگر کسب‌وکارتان مکان فیزیکی و قابل ثبت دارد Google Maps بهترین راه برای تبلیغ شماست، هرچه زودتر از این خدمت رایگان گوگل استفاده کنید. با ثبت اطلاعات شرکت در گوگل مپ نه تنها به سئو سایت کمک می‌کنید بلکه سایت شما در جستجوهای گوگل نیز نمایش داده می‌شود. در گوگل‌مپ آدرس وب‌سایت، ساعت کاری و شماره تلفن شرکت را ثبت کنید. البته گوگل وب‌سایت دیگری را نیز برای کسب‌وکارهای کوچک به نام Google My Business طراحی کرده که متاسفانه ساخت اکانت در این سایت برای کسب‌وکارهای کشورمان وجود ندارد.

۲. در رسانه‌های اجتماعی حضور فعال داشته باشید
هر روز استفاده از شبکه‌های اجتماعی بیشتر از قبل می‌شود. بر اساس آمار، ماهانه بیش از یک میلیارد کاربر در اینستاگرام و در فیس‌بوک تقریبا دو میلیارد کاربر فعالیت دارند. پس بستر شبکه‌های اجتماعی راه‌حل بسیار خوبی برای تبلیغات رایگان در اینترنت هستند، از این پتانسیل استفاده کنید.
همانطور که می‌دانید رسانه‌های اجتماعی زیادی وجود دارند مانند فیسبوک، اینستاگرام، لینکدین، توییتر، یوتیوب و … . برای اینکه تبلیغات موثری در شبکه‌های اجتماعی داشته باشید، با توجه به شناخت مخاطب شبکه‌های را انتخاب کنید که مورد علاقه کاربران‌تان باشند.

اینکه چه تعداد پست در طول شبانه روز یا هفته به اشتراک بگذارید بستگی به خودتان و مخاطب‌تان دارد ولی حتما به این نکته توجه کنید که برای جذب مخاطب تولید محتوای شبکه‌های اجتماعی بسیار مهم است، که مناسب ذائقه مشتریان باشد. بنر تبلیغ شبکه‌های اجتماعی باید خلاقانه باشد تا توجه کاربر را جلب کند. توصیه می‌کنیم نمونه بنرهای اینستاگرام را که رقیبان طراحی کرده و به اشتراک گذاشته‌اند را دنبال کنید تا بتوانید ایده بگیرید.

۳. از نظرات مشتریان به خوبی استفاده کنید
محتوا و نظراتی که کاربران‌تان برای پست‌های شما می‌نویسند بسیار ارزشمند هستند، زیرا این مشتریان بالقوه رضایت از خرید محصول‌تان را به بقیه نشان می‌دهند و به نمایش بهتر محصولات‌تان کمک می‌کند.

مشتریان را تشویق کنید تا در صورت امکان با محصولات شما عکس و فیلم تهیه و در صفحه‌شان به اشتراک بگذارند، سپس پست‌های مشتریان را در صفحه یا سایت‌تان قرار دهید. از هشتگ‌های مرتبط استفاده کنید فراموش نکنید یک هشتگ را به عنوان هشتگ اختصاصی برای کسب‌وکار خودتان داشته باشید.

طبقه بندی موضوعی
کلمات کلیدی
بایگانی
  • ۰
  • ۰

اینستاگرام پلتفرمی بسیار جذاب است که در جذب مشتری و مخاطب بسیار حرفه‌ای عمل می‌کند حتما شما هم برای محصولات‌تان از اینستاگرام استفاده می‌کنید و این حرف را تایید می‌کنید. قابلیت‌های اینستاگرام هر روز جدیدتر می‌شوند و مخاطب‌ را بیشتر به سمت خود جذب می‌کنند. یکی از این قابلیت‌ها کاروسل (Carousel) در پست و استوری اینستاگرام است که بسیار هوشمند و هدفمند طراحی شده است و نشان داده که در جذب مخاطب بسیار تاثیرگذار است. پس لازم است شما هم در صفحه‌تان از پست کاروسل (Carousel) اینستاگرام استفاده کنید. در ادامه با سایت بنردیزاین همراه باشید تا با تعریف کاروسل، نکات لازم در طراحی و ایجاد کاروسل حرفه‌ای آشنا شوید.

کاروسل (Carousel) اینستاگرام چیست؟ 

کاروسل (Carousel) اینستاگرام فرمتی است که به کاربر اجازه می‌دهد تا ۱۰ ویدیو یا عکس یا ترکیبی از هردو را در یک پست به اشتراک بگذارد. مخاطب در پست کاروسل (Carousel) می‌تواند اسلایدهای ویدیو یا عکس را به سمت راست یا چپ بکشد و همین کار باعث تعامل بیشتر می‌شود. پست‌های کاروسلی از نظر بصری جذاب، خلاق و بسیار تعاملی هستند.

در اینستاگرام به سه روش می‌توانید از کاروسل استفاده کنید. کاروسل در پست اینستاگرام، کاروسل در استوری اینستاگرام و کاروسل در تبلیغات اینستاگرام

پست کاروسل (Carousel) اینستاگرام برای تبلیغات 

پست کاروسل (Carousel) اینستاگرام

انتخاب کاروسل برای پست اینستاگرام انتخاب بسیار خوبی است زیرا می‌توان محصولات را در ۱۰ اسلاید مختلف به نمایش گذاشت یا داستان برند را برای مخاطب در ۱۰ اسلاید تعریف کرد و مخاطب می‌تواند به هر اسلاید که بخواهد برود، در پست‌های کاروسلی تعامل بین مخاطب و محتوا بالا است.

اگر شما هم علاقمند به طراحی پست کاروسل (Carousel) برای تبلیغات صفحه‌ اینستاگرام‌تان هستید، حتما نکات زیر را در هنگام طراحی رعایت کنید.

  • بین ۲ تا ۱۰ کارت استفاده کنید.
  • در کاروسل تبلیغاتی قرار دادن URL لندینگ‌پیج محصول ضروری است.
  • فرمت عکس باید JPG یا PNG باشد.
  • فایل‌های آپلود شده باید قابل پشتیبانی باشند.
  • فایل‌های ویدیویی کاروسل (Carousel) برای تبلیغات در اینستاگرام باید حداکثر ۳۰ مگابایت باشد و طول فیلم نباید بیشتر از ۱۲۰ ثانیه باشد.
  • رزولوشن پیشنهادی برای پست تبلیغاتی حداقل ۱۰۸۰X۱۰۸۰ است.
  • ابعاد پست باید ۱:۱ باشد.
  • تصاویری که بیش از ۲۰ درصد متن دارند تاثیرگذاری را کاهش می‌دهند.
  • حداکثر طول متن باید ۲۲۰۰ کاراکتر باشد.
  • حداکثر تعداد هشتگ‌ها در متن باید ۳۰ هشتگ باشد.

استوری کاروسل (Carousel) برای تبلیغات اینستاگرام

برای استفاده کاروسل در استوری هم مانند پست می‌توانید از ۱۰ اسلاید استفاده کنید، اما در تبلیغات استوری فقط تا ۳ اسلاید به صورت خودکار به مخاطب نمایش داده می‌شود و سپس گزینه “Expand Story” را به کاربر نمایش می‌دهد که اگر کاربر علاقه داشت روی گزینه کلیک کند و بقیه استوری‌ها را نیز نگاه کند.

پس اگر می‌خواهید به اینستاگرام تبلیغات استوری سفارش دهید و از استوری کاروسل (Carousel) استفاده کنید، حتما نکات زیر را رعایت کنید.

  • از قسمت بالا و پایین استوری ۱۴ درصد را خالی بگذارید و هیچ‌گونه متن یا لوگوی در این فضا قرار ندهید. دکمه کال‌تواکشن را هم در ۱۴ درصد خالی طراحی نکنید.
  • استوری‌ها را بین ۲ تا ۱۰ اسلاید طراحی کنید.
  • زمان هر ویدیو نباید بیشتر از ۱۲۰ ثانیه باشد و برای استوری ثابت ۱۵ ثانیه باشد.
  • ابعاد استوری باید ۹:۱۶ و ۱۶:۹ تا ۴:۵ باشد.
  • سایز پیشنهادی برای استوری کاروسل تبلیغاتی در اینستاگرام باید ۱۰۸۰X۱۹۲۰ پیکسل است.
  • حداکثر استوری کاروسل (Carousel) اینستاگرام ۱۰ استوری و حداکثر مدت زمان فیلم برای هر استوری ۱۵ ثانیه است.

سعی کنید انتقال پیام را در ۱۰ استوری یا در صورت ممکن استوری کمتر، مدیریت کنید تا تاثیر مثبتی روی مخاطب داشته باشد. استفاده از امکان کاروسل (Carousel) اینستاگرام هم در پست و هم در استوری بسیار مفید است و باعث ترغیب کاربر می‌شود.

چگونه پست کاروسل (Carousel) اینستاگرام طراحی کنید؟

اگر می‌خواهید کاروسل (Carousel) برای اینستاگرام‌تان طراحی کنید، باید بگوییم که انتخاب درستی است و ما در این مطلب به شما روش‌های مختلف را پیشنهاد می‌دهیم تا هر روش را که خواستید انتخاب کنید.

۱. از قالب‌های آماده استفاده کنید

اولین روش و آسان‌ترین روش این است که قالب آماده داشته باشید. قالب آماده را می‌توانید در اینترنت جستجو و قالب‌ رایگان دانلود کنید که البته قالب‌های رایگان معایبی مانند محدودیت در دسترسی‌ها را دارند. راه‌حل دوم این است که سفارش طراحی قالب کاروسل (Carousel) را به طراحان حرفه‌ای بدهید که قالبی را مختص به کسب‌وکارتان طراحی کنند. سفارش و طراحی قالب مختص به کسب‌وکارتان به نفع شما خواهد بود زیرا صفحه اینستاگرام‌تان قانون و نظم خاصی پیدا می‌کند برای تولید محتوا برنامه‌ریزی دارید و در زمان صرفه‌جویی می‌کنید.

با توجه به مزیت‌های گفته شده طراحی قالب اختصاصی راه‌حلی منطقی است اگر در محل کارتان طراح دارید حتما سفارش طراحی قالب بدهید و اگر طراح ندارید می‌توانید سفارش طراحی قالب کاروسل (Carousel) اینستاگرام را به طراحان بنردیزاین بسپارید و طرحی حرفه‌ای تحویل بگیرید.

پست کاروسل (Carousel) اینستاگرام

۲. از کاروسل (Carousel) طراحی شده الهام بگیرید

زمانی که قصد طراحی دارید فرقی نمی‌کند چه طراحی بنر باشد چه طراحی کاروسل برای اینستاگرام، نیاز به مهارت و خلاقیت دارید. ممکن است مهارت لازم برای طراحی را داشته باشید اما برای خلاقیت نیاز است که حتما سوژه‌های مختلف را ببینید و الهام بگیرید. با دیدن نمونه‌های مختلف می‌توانید کاروسل برای پست یا استوری اینستاگرام با ویدیو و عکس‌های مختلف طراحی کنید.

           ایده‌های فوق‌العاده زمانی که اصلا انتظار نمی‌رود به ذهن می‌رسد.

صحبت کردن با افرادی که در زمینه طراحی بنر شبکه‌ های اجتماعی تجربه دارند،‌ نیز به طوفان فکری و گرفتن ایده‌های ناب بسیار کمک می‌کند. اگر بتوانید در ۱۰ اسلاید یا اسلایدهای کمتری طراحی را انجام دهید که داستان‌وار جلو ‌رود احتمال وایرال شدن پست بسیار زیاد است.

در اینستاگرام شانس وایرال شدن ویدیوهای طولانی کم است اما با توجه به امکاناتی که کاروسل در اختیار کاربران گذاشته است پتانسیل وایرال شدن بسیار بالا رفته است. محتوای مورد استفاده باید خلاصه و مفید باشد. متن‌های طولانی در طراحی پست استفاده نکنید زیرا مخاطب وقتی برای خواندن متن وقت ندارد.

طبق تحقیقات انجام شده کاروسل‌های طراحی شده در ۲ اسلاید، درصد کلیک و دیده شدن بیشتری نسبت به کاروسل‌های ۱۰ اسلایدی داشته‌اند. بنابراین سعی کنید محتوا را در اسلایدهای کمتری طراحی کنید.

 

۳. کاروسل (Carousel) اینستاگرام‌تان طراحی کنید

اینکه در چند ثانیه توجه کاربر را جلب کنید کاری بسیار خلاقانه و سخت است. طراحی کاروسل اینستاگرام یعنی اینکه در چند مرحله باید کاربر را با طراحی‌تان درگیر کنید.

در طراحی کاروسل از قانون AIDA استفاده کنید

قانون AIDA مخفف کلماتی کلیدی است که اگر در طراحی کاروسل رعایت ‌شود پست طراحی شده بسیار جذاب می‌شود. AIDA شامل ۴ قانون در طراحی  کاروسل (Carousel) اینستاگرام است.

  • قانون اول: Attention یا جلب توجه  

این مرحله مربوط به اسلاید اول و دوم کاروسل است. جلب توجه کاربر باید در دو اسلاید اول اتفاق بیفتد. اسلاید اول در مورد عنوان است که باید عنوانی جذاب و خلاقانه طراحی کنید تا توجه کاربر جلب شود. اسلاید دوم مربوط به معرفی جذاب است. اسلاید دوم نیز باید به گونه‌ای طراحی شود که معرفی محصولات یا خدمات‌تان برای مخاطب جذاب باشد و مخاطب را وادار به دیدن ادامه اسلایدها کند.

  • قانون دوم: Interest یا ایجاد علاقه

مرحله دوم مربوط به اسلاید سوم تا هفتم است. در اسلایدهای مرحله دوم باید برای کاربر درد ایجاد کنید یعنی باید به مشکلی که کاربر دارد بپردازید و سپس راه‌حل و جواب حل مشکل را به کاربر نشان دهید.

  • قانون سوم: Desire یا ایجاد آرزو 

در اسلاید ۸ تا ۹ باید در مخاطب میل و رغبت ایجاد کنید تا آرزو کند محصول یا خدمات شما را داشته باشد، با استفاده از نشان دادن نتایج مثبت کار و حل مشکل این نیاز در مخاطب ایجاد می‌شود.

  • قانون چهارم: Action یا دعوت به اقدام

آخرین قانون مربوط به اسلاید ۱۰ است. در آخرین اسلاید باید دعوت به اقدام انجام دهید. دعوت به اقدام یعنی اینکه از مخاطب بخواهید تا برای شما کاری انجام دهد مثلا خرید، ثبت‌نام، مشاهد یا هر کال‌تواکشن دیگری که برای محصولاتتان دارید، را در آخرین اسلاید طراحی کنید.

پست کاروسل (Carousel) اینستاگرام

سبکی را انتخاب کنید 

قبل از شروع به طراحی سبکی را برای خودتان انتخاب کنید. انتخاب سبک به این معنی است که اول حداقل باید دو فونت مخصوص داشته باشید که خاص، مدرن و قابل خواندن باشند. فونت‌ها نباید کسل‌کننده باشند بلکه چشم‌نواز و برازنده برندتان باشند.

دوم باید رنگ مخصوص به کسب‌وکارتان را داشته باشید. در انتخاب رنگ نیز باید ویژگی‌های مختلف را در نظر بگیرید. از رنگ‌های که در شبکه‌های اجتماعی استفاده می‌شود و بازدهی خوبی دارد ایده بگیرید و استفاده کنید.

سوم اینکه روی طراحی کاروسل تمرکز کنید تا طرحی منحصر به فرد و تک را طراحی کنید و طراحی‌تان معرف محتوا باشد.

پست کاروسل (Carousel) اینستاگرام

کاوری جذاب طراحی کنید

یکی از اجزای که خیلی اهمیت دارد طراحی کاور است. کاور اولین فرصتی است که می‌توانید مخاطب را جذب کنید و آن‌ها را وادار کنید تا کاروسل را ببینند. پس اهمیت خیلی زیادی دارد. بعد از طراحی کاور به باقی اسلایدها بپردازید. کاروسل‌هایی که از عبارت «برو اسلاید بعدی» یا عباراتی مشابه در زیرنویس استفاده می‌کنند میزان درگیری بالاتری در مخاطبان نسبت به پست‌های دیگر دارند. بنابراین بهتر است مخاطب را به انجام کار ترغیب کنید.

نکته دیگر استفاده از عنوان در کاور است. عنوان باید جلب توجه کند سعی کنید در عنوان بیش از ۱۰ کلمه استفاده نکنید. در اسلاید آخر کال‌تواکشن طراحی کنید و از مخاطب بخواهید که برای‌تان کاری انجام دهد.

پست کاروسل (Carousel) اینستاگرام

۴. برندینگ انجام دهید

طراحی و عناصری را که برای پست‌های کاروسل انجام می‌دهید معرفی برند شماست، پس باید طراحی خیلی حرفه‌ای باشد تا با مخاطب ارتباط برقرار و پیام‌تان را منتقل کند. در طراحی پست اینستاگرام لازم است سه اصل زیر را رعایت کنید:

  • فونت 

همانطور که در پاراگراف قبل نیز گفتیم فونت، رنگ و عکس در طراحی بسیار اهمیت دارد. فونت بولد در اینستاگرام خیلی خوب جواب می‌دهد جذاب و جسورانه است و مخاطب را جذب می‌کند. سعی کنید از فونت‌های خوانا استفاده کنید تا مخاطب در هنگام خواندن متن اذیت نشود.

  • رنگ

استفاده از رنگ‌های متناسب برای پس‌زمینه بسیار مهم است. در انتخاب سایه‌ها دقت کنید که رنگ سایه با رنگ پس‌زمینه متفاوت و در عین حال متناسب نیز باشد. البته به خاطر داشته باشید که در طراحی پست‌های کاروسلی هر اسلاید جزئی از کل است و باید با بقیه اسلایدها هم‌خوانی داشته باشد. پس همه اسلایدها باید عنصری مشترک داشته باشند.

استفاده از ترکیب رنگ‌های مختلف خوب است ولی سعی کنید بیشتر از سه یا چهار رنگ استفاده نکنید، چون استفاده زیاد از رنگ‌های مختلف به طراحی‌تان آسیب می‌زند.

  • تصویر

استفاده از عکس‌های مناسب برای طراحی پست کاروسل (Carousel) اینستاگرام بسیار حساس است و باید به دقت بسیاری انجام شود. در این قسمت راهنمایی‌های برای عکس مناسب می‌نویسیم تا بتوانید راحت‌تر تصویر برای پست انتخاب کنید.

  • تصویر باید حتما مرتبط باشد، یعنی عکس انتخابی با ایده‌ای که می‌خواهید محتوا انتقال داده شود هم‌خوانی داشته و متفاوت نباشد.
  • اگر می‌خواهید متنی را به عکس اضافه کنید، باید متن خوانا باشد، یعنی فونت و رنگ متن باید از عکس جدا باشد تا بیننده راحت متن را ببیند و بخواند.
  • عکسی را انتخاب می‌کنید سعی کنید فضای سفید بیشتری داشته باشد.
  • تصویر انتخابی بسیار ساده باشد.
  •  اگر تصویر مناسبی برای پست کاروسل‌ (Carousel) اینستاگرام پیدا نکردید، نباید از تصویر استفاده کنید و به سراغ پس‌زمینه برای پست بروید و اصلا از تصویر غیرمرتبط استفاده نکنید.

پست کاروسل (Carousel) اینستاگرام

سخن آخر

با درنظر نگرفتن اینکه در تولید محتوا حرفه‌ای هستید یا نه پست کاروسل (Carousel) اینستاگرام بسیار مفید و در جذب مخاطب قدرتمند است. درست است طراحی پست کاروسل آسان نیست و باید هزینه و وقت زیادی را صرف کرد، اما بسیار کارآمد و مفید است و ارزش سختی کار را دارد.

در طراحی پست اینستاگرام همه دستورالعمل‌ها را رعایت کنید و در روند کار خلاق باشید تا طرحی موفق را ایجاد کنید. اگر در طراحی پست اینستاگرام یا طراحی محتوای شبکه های اجتماعی نیاز به مشاوره دارید حتما از طراحان بنردیزاین راهنمایی بگیرید.

  • ۹۹/۰۵/۲۵
  • بنردیزاین بنردیزاین

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی